Pertembungan 'Voice Assistant' Antara Siri, Google Assistant, Bixby Voice, Amazon Alexa


Sekarang ini setiap peranti telah dipasang dengan Voice Asistant yang boleh mereka yang malas untuk menaip. Voice Asistant ini juga boleh dianggap sebagai 'maid' bagi penguna telefon pintar pada masa kini. Jika anda menggunakan peranti orang kaya seperti iPhone pasti kenal akan 'Siri'. Ya, 'Siri' adalah 'maid' yang setia jika anda menggunakannya.

Bagaimana pula dengan peranti yang menggunakan platform Android? Bagi peranti Android, pengguna secara default boleh mengaktifkan 'Google Assistant'. Tidak rasis seperti peranti Apple (iOS), peranti yang dijana platform Android mempunyai pelbagai jenis Voice Assistant seperti Bixby Voice (terdapat pada peranti Samsung) dan Amazon Alexa.

Antara ketiga-tiga Voice Assistant ini yang lebih responsif dalam membantu pengguna dengan hanya menggunakan suara korang yang merdu itu. MKBHD seorang Youtuber terkenal dalam membuat review gadjet terkini telah membuat eksperimen mengenai ketiga-tiga Voice Asistant dalam video terbaru beliau. Jom kita lihat video dibawah tanpa tekan butang pangkah di browser korang.

1 Ulasan

Sekiranya ada artikel yang diolah semula, sumber akan dinyatakan. Artikel yang tidak disertakan sumber adalah hak milik The Ariazir. Sekiranya anda ingin mengulang siar artikel The Ariazir, sila hubungi The Ariazir terlebih dahulu.

© Hakcipta terpelihara The Ariazir 2017

Terbaru Lebih lama