The Sunshine Blogger Award by Bila Lelaki Berbicara

The Sunshine Blogger Award oleh Bila Lelaki Berbicara

Terima kasih kepada +Noor Azlan yang sudi menjemput dan mencalonkan saya untuk menyertai The Sunshine Blogger Award. Berdasarkan apa yang ditulis oleh bro Noor Azlan, The Sunshine Blogger Award ialah anugerah bagi mereka yang telah memberi cahaya inspirasi kepada pembaca dan rakan-rakan blogger. Alamak berat sungguh bila kata memberi 'cahaya inspirasi' tu.

The Sunshine Blogger Award memerlukan aku untuk menjawap 11 soalan yang telah disediakan oleh bro Noor Azlan. Setelah seminggu membuat ulang kaji pelajaran, akhirnya aku mampu untuk menjawap soalan yang diberi. Harap-harap dapat keputusan yang cemerlang la yer.


The Sunshine Blogger Award - 11 Soalan oleh Bila Lelaki Berbicara

1) If you are given a chance again in your life, you want to get back at what age? Why?

Jika diberi peluang untuk kembali masa lalu, aku ingin kembali pada umur 18 tahun. Kenapa? Sebab pada umur ni aku banyak buat keputusan yang salah dan menyebabkan aku 'strunggle' untuk capai impian dan kejayaan yang aku inginkan waktu sekolah dahulu.

2) Where is the tourist destination you really want to go? Why?

Kalau berkemampuan destinasi pilihan ialah New Zealand. Sebabnya tak tahu sangat. Mungkin sebab rumput menghijaunya kot.


3) Who is your inspiration in the world of blogs? Why?

Dulu tak kenal dengan dunia blog. Awal-awal dulu masa menjinakkan diri dengan dunia blog pun sebab terikut 'roomate' masa belajar dulu. Blog pertama menjadi pilihan dan inspirasi ialah Chedet.cc.

4) What is your hobbies besides writing a blog?

Aku tak ada 'specific' hobi sangat. Aku akan buat semua benda asalkan aku ada minat. Tidur boleh dijadikan sebagai hobi tak?

5) What is your favorite colour?

My favorite colour is Green. Sebab bila nampak hijau nampak ketenangan disitu.

6) What is your dream's car?

Kalau modern car, sudah semestinya kereta keluaran Lamborghini. Tapi yang betul-betul menjadi pujaan dan idaman hati ialah kereta American Muscle macam gambar di bawah ni.


7) Which one do you prefer? Live in the city or in the village?

Lebih suka duduk di kampung. Yang betul-betul kampung punya yang ada ayam, hutan, semak dan macam-macam lagi. Kebanyakan kampung sekarang dah moden. Antara sebab utama kenapa aku ulang alik ke tempat kerja dari Port Dickson  ke Damansara ialah aku tak suka duduk di bandar.

8) Is the most special gift in your life you've ever got?

Special gift eh? Diberi bermacam nikmat oleh Allah SWT adalah paling istimewa sekali.

9) A gift that you've always wanted?

Tak berapa kisah. Asalkan yang bermanfaat.


10) What are the things you want to do if you are a leader in this country?

Kalau diberi peluang untuk jadi pemimpin negara, nak menerapkan cara kepimpinan Rasulullah SAW dan juga Khulafa Ar Rasyidin. Mereka adalah 'role-model' yang mempunyai ciri kepimpinan sangat bagus untuk menerajui sesebuah negara.


11) In your opinion, how blogs can inspire the people out there?

Setiap blogger di luar sana mempunyai cara tersendiri menyampai sesuatu perkara yang bermanfaat. Tidak kira dari segi pengalaman mereka atau perkongsian cerita dari orang lain. Selagi ianya memberi impak positif, inshaAllah orang yang membacanya juga turut mendapat aura yang positif.

4 Ulasan

Sekiranya ada artikel yang diolah semula, sumber akan dinyatakan. Artikel yang tidak disertakan sumber adalah hak milik The Ariazir. Sekiranya anda ingin mengulang siar artikel The Ariazir, sila hubungi The Ariazir terlebih dahulu.

© Hakcipta terpelihara The Ariazir 2017

  1. Jenuh fikir nak jawap soalan eh! hehe..apa pn good luck ok!

    BalasPadam
  2. Aah luqman. Sampai ambil masa seminggu tu.

    BalasPadam
  3. Terima kasih kerana menyahut cabaran saya... tido pun saya suka, new zealand ada hakka... best tu...

    BalasPadam
  4. Sama-sama bro. All blacks terbaik.!

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama