Periksa Bil Bulanan TM Broadband Secara Online Di Laman Web UniFi

Periksa Bil Bulanan TM Broadband Secara Online Di Laman Web UniFi

Dahulunya bil bulanan akan dihantar ke rumah, kemudian selepas itu berubah kepada bil elektronik yang dihantar melalui email. Kini pengguna atau pelanggan TM Streamyx (kini dikenali sebagai Broadband) telah membuka ruang kepada semua untuk mendaftar melalui laman web UniFi untuk memeriksa bil bulanan secara online.

Melalui laman web UniFi, pelanggan sedia ada yang sudah mendaftar bukan sahaja boleh memeriksa bil bulanan malah lebih dari itu. Pelanggan juga boleh memeriksa "payment history" melalui "Bill Details". Ini adalah salah satu fungsi yang baik kerana pelanggan boleh menjejaki sejarah pembayaran bil.

Periksa Bil Bulanan TM Broadband Secara Online Di Laman Web UniFi

Dah tengok bil? Janganlah lupa untuk membuat bayaran. Pelanggan juga boleh membuat pembayaran secara terus melalui laman web ini sama ada menggunakan kredit kad atau "online banking".

Periksa Bil Bulanan TM Broadband Secara Online Di Laman Web UniFi

Periksa Bil Bulanan TM Broadband Secara Online Di Laman Web UniFi

Periksa Bil Bulanan TM Broadband Secara Online Di Laman Web UniFi

Senarai "My Activity" Seperti Aduan dan Lain-lain.

Selain daripada boleh memeriksa bil bulanan dan sejarah pembayaran bil, terdapat satu pautan yang membolehkan pelanggan memeriksa aduan yang dibuat dan juga aktiviti-aktivi yang berkaitan dengan proses naik taraf kelajuan dan sebagainya pada "My Account Activity"

Periksa Bil Bulanan TM Broadband Secara Online Di Laman Web UniFi

Jadi apa tunggu lagi, cepatlah daftar mana yang belum lagi berbuat demikian.

3 Ulasan

Sekiranya ada artikel yang diolah semula, sumber akan dinyatakan. Artikel yang tidak disertakan sumber adalah hak milik The Ariazir. Sekiranya anda ingin mengulang siar artikel The Ariazir, sila hubungi The Ariazir terlebih dahulu.

© Hakcipta terpelihara The Ariazir 2017

  1. Setiap bulan pihak TM tidak pernah gagal hantar email notis pembayaran bil. :)

    BalasPadam
  2. Sangat setuju tu. Dan tak pernah gagal telefon untuk beri peringatan awal bulan untuk bayar bil. haha

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama